nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:
Pač pa me zanima logika, s katero bi bilo mogoče v isti miselni sistem vključiti po eni strani odločno božjo prepoved ubijanja, po drugi strani pa dokaj širokosrčno dovoljevanje ubijanja v vsakdanji življenjski praksi.
Ključ za razumevanje paradoksa se mi zdi v dejstvu, da sinajske zapovedi kljub na videz pravniški dikciji niso človeški zakonik (ki je avtoriteta skupnosti v območju interesnega), ampak božji zakonik, ki velja za območje nadinteresnega, duhovnega, solidarnega - in božje zapovedi pravzaprav »branijo« to območje. S stališča božjih zapovedi je uboj prepovedan, bogokleten vdor človeških interesov v prepovedano območje človeške solidarnosti, ki kot mehak embrionalni ovoj obdaja človeško skupnost in jo varuje pred razpadom, nesmislom, entropijskim kaosom.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani