nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

Zato je prva zapoved izvorno predvsem družbeno orientirana konkurenčna klavzula, v kateri Bog svojemu ljudstvu zapoveduje: »Ne imej drugih bogov poleg mene!« (5 Mz 5,7) in ob tem svojo zahtevo še dodatno pojasnjuje: » ... kajti jaz sem ljubosumen Bog...« (5 Mz 5,9). Prva zapoved torej izvorno predvsem nagovarja skupnost (Mojzesovo ljudstvo) k lojalnosti do določenega in enotnega (božjega) kodeksa. Seveda iz dejstva, da je prva sinajska zapoved prvobitno predvsem konkurenčna klavzula, posredno sklepamo, da obstaja na približno enakovreden način več bogov in je vsak bog zelo zainteresiran za lojalnost človeške skupnosti do njega, hkrati pa je ljubosumen na človeško lojalnost do drugih bogov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA