nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:
Toda obstaja tisti »drugi« nemi film, ki je bil v času nastanka morda celo pretirano kontroverzen, »korak pred časom«, kakor se ob teh priložnostih zapiše, film torej, ki ostrine in modernosti ni izgubil do danes; film, za katerega časovna distanca ne obstaja (oziroma je ne priznava), ali preprosto film, v katerem ne najdemo atributov nemega filma - razen tega, da je nem.
Dva lepa dokaza: lani Wakes (1928) Mauricea Elveyja, letos pa A Girl in Every (1928) Howarda Hawksa; filma, ki obravnavata vlogo ženske v »sodobni« družbi, filma, ki pometeta z mačističnimi in feminističnimi karakterji »modernega« filma, ter filma, ob katerih »erotični naboj« razprtih nog Sharon pred preiskovalno komisijo izpade smešen. Elveyjev in Hawksov film kažeta na vso potencialno moč nemih podob, hkrati pa na tvegano polje, v katerem so se predvsem ameriški režiserji gibali za časa svojih pionirskih korakov; Hollywood namreč v dvajsetih še zdaleč ni bil poligon za kontinuiteto filmov s sodobno
tematiko - razen za komedijante - in režiser se je med dvema projektoma zlahka znašel v kavbojki ali patetični historični ekstravaganci.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani