nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

V biomehaniki, treningu, v katerem mora igralec začutiti mišice, pravilno postaviti skelet, glavo, se ritmično gibati (»gesta je gib duha, ne samo telesa«) ipd., je prvikrat v 20. stoletju zaživelo igralsko telo kot sporočilo sodobnega gledališča. V svojih režijah (»po gradnji mizanscene ... lahko opredelimo režiserjev odnos do sveta«), dramaturško učinkovito predelanih klasičnih ruskih dramskih besedil (Gozd Ostrovskega, 1924, Gogoljev Revizor, 1926, Gorje pametnemu Gribojedova, 1928) in sodobne dramatike (Misterij buffo Majakovskega, 1918, Crommelynckov Velikodušni rogonosec, 1922, Erdmanov Mandat, 1925), je iskal nove odrske oblike in izvirne zakone teatralnosti, vselej pa Umetnost, porojeno iz izvirnega duha gledališča ter novih umetniških spoznanj (nanj se ob koncu stoletja radi sklicujejo avantgardisti).

Kolumna -



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA