nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



V osupljivem sozvočju z zunanjo podobo so tudi njihove poslovne metode. Prvi brez pomislekov zamenjuje ljudi, ki mu ne morejo ali nočejo slediti, iz zaposlenih, tehnike in dobaviteljev iztiska zadnje rezerve, hkrati pa pri uresničevanju širokopotezno zasnovanih strateških ciljev ne popušča in ne štedi niti taktično; drugi da veliko več na mnenje sodelavcev, se izogiba ustvarjanju nasprotnikov s širokoustenjem ali celo grožnjami, premišljeno izkorišča zmogljivosti in najraje počaka na dobro priložnost; tretji se enkrat dobrika delničarjem, drugič zaposlenim, poudarja, kako so njegovi predhodniki podjetje z nespametnimi odločitvami skoraj uničili (pri čemer zamolči svojo nemajhno vlogo) in pridiga zategovanje pasu ter bolj ali manj nevsiljivo skrbi, da bi imeli novinarji in s tem javnost o njem kar najboljše mnenje.

Piëch, Bernd Pischetsrieder in Jürgen Schrempp, general, profesor in politik nemške avtomobilske industrije, obračajo nepojmljive denarje (Volkswagen, BMW in Daimler-Benz, koncerni, ki jih vodijo, imajo skupaj okrog 320 milijard mark prometa na leto, nekako desetkrat več, kot znaša letni slovenski družbeni proizvod) in ustvarjajo nadnacionalne imperije za prihodnje stoletje, ko naj bi na trgu ostalo le pol ducata avtomobilskih koncernov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA