nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:
»Halo efekt« nas lahko celo zavede, da pripišemo pozitivne lastnosti objektu v fizični bližini podobe, ki učinek sproži.
Psihologa in sta testirala vrsto moških s fotografijami novih avtomobilov; velika večina je avtomobilu, ki ga je krasila lepotica, pripisala sodobnejšo obliko, močnejši motor, boljše vozne lastnosti in višjo vrednost kot drugim tehnično ekvivalentnim modelom brez ženskega spremstva. (4) Ko sta raziskovalca anketirance soočila z rezultati, večina še vedno ni hotela verjeti, da je ženski lik vplival na njihovo oceno tehničnih lastnosti vozila.
Sama fizična lepota deluje bolj na kratek rok, »na prvi pogled«; dolgoročno ima lahko brez podpore drugih lastnosti celo negativen učinek: iz nevoščljivosti izvira uveljavljena floskula, da so lepe(i) ženske(moški) vedno neumne(i).
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani