nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



Viadukt Črni Kal, ki bo na primorskem avtocestnem odseku Klanec-Ankaran premoščal Osapsko dolino in naj bi ga začeli graditi predvidoma leta 1999, njegova okvirno ocenjena investicijska vrednost pa naj bi bila 4 milijarde tolarjev, bo dolg več kot kilometer (1065 metrov), s čimer bo močno presegel vse obstoječe slovenske premostitvene objekte in viadukte, med katerimi je trenutno najdaljši desni pas Verda s 619 metri, sledijo pa mu viadukt Reber s 610 metri, Ravbarkomanda s 594, levi pas Verda s 585 in Kresnica s 547 metri. Novi viadukt bo širok (obe cestišči z vmesnim ločilnim pasom in stranskimi hodniki za vzdrževalce) 27 metrov, postavljen bo na dva krajna opornika in 11 vmesnih krakastih stebrov, v njem bo vgrajenih približno 40.000 kubičnih metrov betona, 4600 ton armature in približno 900 ton kablov za prednapenjanje. Na najglobljem delu Osapske doline bosta vozišči viadukta Črni Kal 93 metrov nad tlemi, to je dobrih dvajset metrov više od ljubljanskega WTC (72 metrov), kar pomeni, da se bomo na poti k morju znašli pravzaprav dva in polkrat više v zraku kot na viaduktu Ravbarkomanda, kjer je višina stebrov 36 metrov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA