nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



Med odgovori, do katerih so prišli pri raziskovalnem delu, je zanjo izredno pomemben zlasti tisti, da je sistem izobraževanja v nekdanjih državah realnega socializma, v planskem gospodarstvu, ko so bila delovna mesta zagotovljena, spodbujal veliko količino reproduktivnega znanja, »ko pa je treba v šoli pridobljeno znanje ustvarjalno uporabiti v nepričakovanih okoliščinah - in kaj drugega nas čaka v prihodnosti - smo v Sloveniji po rezultatih bistveno slabši od držav OECD«. Še veliko preveč je pojmovanja, da je znanje v šoli tisto, kar zna učenec lepo reproducirati, »tak tradicionalizem pa ni za informacijsko družbo 21. stoletja, kajti učitelj bi moral znati ceniti predvsem učenčevo ustvarjalnost in spodbujati njegove originalne rešitve - zato se tudi ves čas zavzemam, da v šoli načrtujmo počasne spremembe, saj načina poučevanja v razredu, ta pa je temelj boljše šole, ni mogoče na hitro spremeniti«.

Ko se razgovori o spoznanjih, ki so jih prinesle raziskave, zna biti resnično prepričljiva, predvsem pa je le še strokovnjak z velikim védenjem in ne človek s ciljanim izbiranjem informacij, ki naj javnost predvsem prepričajo, da se v kuhinji »Gabrove skupine« pripravlja nekakšna huda reformna nacionalna katastrofa.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA