nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



Če pa kdo o dvigu znanj sklepa na osnovi večje količine znanja, ki ga morajo učenci izkazovati v pogojih nove mature, potem je ta t.i. dvig treba natančno opredeliti oz. pokazati, za kakšna znanja in veščine gre. Sodeč po zgoraj omenjenih tujih izsledkih in po pri nas izvedenih sondažnih taksonomskih analizah so izpitne oblike, ki v prvi vrsti zadoščajo objektivnosti in zahtevajo čim bolj enoznačne rezultate, osredinjene na enoznačna znanja in veščine na škodo raznolikih, originalnih in ustvarjalnih odgovorov, izvirnih ali vsaj samostojnih interpretacij (in ne predvidenih oz. »že videnih«, piljenih na omejenem številu izbranih del), na škodo kritične presoje in prepričljivega reševanja problemov v novih (in ne predvsem ponovljenih oz. naučenih) situacij. Prav mogoče je torej, da je zaznati povečan obseg repetitivnih znanj in veščin pri dijakih, upravičeno pa utegnemo podvomiti, da naraščajo njihova ustvarjalnost, kritičnost in refleksivnost.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA