nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



Tema, ki se je loteva režiserka z dvema gibkima in energetsko nabitima paroma igralcev-gibalcev-plesalcev ( Liverić,,, Nola) po vsebinskih iztočnicah antipsihiatrije Ronalda Lainga, je brezkončna in komaj še (samo)nadzorovana preživetvena dirka sodobnih japijev, značilno brezosebno odetih v standardne dvodelne poslovne obleke ter nenehno s poslovnimi kovčki v rokah (kaže, da v času nastanka uprizoritve prenosni telefon še ni bil tako nujen in samoumeven »podaljšek« japijeve dlani, kot je ta čas).

Na prizorišču scenografke in kostumografke (domisleni sta odpiranje in zapiranje različno razporejenih pravokotnih in kvadratnih odprtin v črni steni, ki v ozadju za trenutek razkrivajo človeška telesa v natančno določenih izrezih) ter ob glasbeni in zvočni opremi (ki vzbuja vzdušje nenehnega industrijskega zvočnega nasilja in z jazzovskimi odlomki spodbuja tudi bolj nostalgična čustva) protagonisti nizajo (in ponavljajo) bolj ali manj prepoznavne trpko smešne okruške urbanih zgodb iz življenj sodobnih slehernikov (otroških iger in prepirov, mladostniških plesov v diskačih, vsakdanjih dirjanj v službo, na zmenke..., povsem mimobežnih /samo/pogovorov, manifestativnih izkazovanj domoljubja, nenadzorovanih izbruhov latentne spolne nezadoščenosti...).

V dinamičnem in tekočem prepletanju izrazil mima, pantomime, sodobnega plesa in dramske igre nastaja pred gledalcem jedko kritična in radoživo duhovita odrska Podoba čustveno in duhovno puščobne vsakdanjosti sodobnega meščana, povsem obsedenega s prevladujočima ciljema nenehne tekmovalnosti in primerljivosti - lastnino in spolnostjo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA