nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

V trinajstih precej abstraktno stiliziranih in fragmentarnih prizorih avtor obudi mit o spopadu med razumniškim tebanskim kraljem in božanstvom primarne in ekstatične življenjske sile - Dionizom. Ob že znanih osebah iz prvotnega mita (slepi prerok Tejrezias, nekdanji tebanski kralj Kadmos, Kadmova hči in Pentejeva mati Agava) na novo vpelje v dogajanje tudi univerzalne dramske tipe (Gozdar, Igralec, Begunka, Stražar) z njihovimi epizodnimi zgodbami.

Kot v svojem prispevku v gledališkem listu ugotavlja, potekata dejanji med obema dramama večji del vzporedno in se bistvene razlike pojavijo šele v zadnjih treh prizorih Bakanalij. izpelje dramski obrat v njihovem devetem prizoru, ko Pentej postane menada (Dionizova oziroma Bakhova svečenica in spremljevalka) in ko se v njegovem dialogu z Dionizom razkrije, da znosno sožitje med pametjo in norostjo, človeško omejenostjo in božansko svobodo ni mogoče.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA