nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:
V trinajstih precej abstraktno stiliziranih in fragmentarnih prizorih avtor obudi mit o spopadu med razumniškim tebanskim kraljem in božanstvom primarne in ekstatične življenjske sile - Dionizom. Ob že znanih osebah iz prvotnega mita (slepi prerok Tejrezias, nekdanji tebanski kralj Kadmos, Kadmova hči in Pentejeva mati Agava) na novo vpelje v dogajanje tudi univerzalne dramske tipe (Gozdar, Igralec, Begunka, Stražar) z njihovimi epizodnimi zgodbami.
Kot v svojem prispevku v gledališkem listu ugotavlja, potekata dejanji med obema dramama večji del vzporedno in se bistvene razlike pojavijo šele v zadnjih treh prizorih Bakanalij. izpelje dramski obrat v njihovem devetem prizoru, ko Pentej postane menada (Dionizova oziroma Bakhova svečenica in spremljevalka) in ko se v njegovem dialogu z Dionizom razkrije, da znosno sožitje med pametjo in norostjo, človeško omejenostjo in božansko svobodo ni mogoče.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani