nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

Basquiat bi moral uspešneje komunicirati skozi svoje delo ali pa najeti dobrega tiskovnega predstavnika, ki bi razlagal njegovo delo; v tem kontekstu je zgovoren drugi posrečeni prizor filma - tisti uvodni, s katerim je buddy-buddy kolega Schnabel očitno želel popraviti krivico -, v katerem mladi- ob objokani materi pisano gleda v Picassovo Guernico, ker očitno ne razume njenega pomena.

Nasploh se zdijo vse najbolj uspele stvari v Schnablovem filmu tiste izposojene; tako največ o razmerju Basquiat-Warhol pove-Michelov ogled družinskega 8 mm filmčka neposredno po gurujevi smrti, ki seveda ni »lažni dokumentarec«, posnet za potrebe filma, temveč dejansko družinski film Mekasa, še ene newyorške underground ikone, ki se je kot dober prijatelj s svojo kamero vseskozi smukal okrog »pravega« Warhola, zato objektiv ni mogel zgrešiti niti »pravega«-Michela. Preostanek filma Basquiat je Schnablovo pop preigravanje z biografskimi stereotipi, kamor je stlačil karseda veliko pop ikon, začenši s Courtney Love, poleg že naštetih; pravzaprav manjka le še duh Cobaina, ki je v formalnem pogledu povsem verodostojno »nasledil« Basquiata: kot slikar, ki ga nihče ni razumel, je postal pesnik, rock zvezda, in umrl zaradi mamil - pri sedemindvajsetih.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA