nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

Basquiatova »napaka« je bila ta, da ni govoril prek svojega dela oziroma da ga nihče ni razumel; tudi sama popularnost je (verjetno) izhajala bolj ali manj iz sposobnosti komercialnega Warhol-Bischofsberger (v filmu ju igrata Bowie in Hopper, jasno, dve pop ikoni). Basquiat bi moral uspešneje komunicirati skozi svoje delo ali pa najeti dobrega tiskovnega predstavnika, ki bi razlagal njegovo delo; v tem kontekstu je zgovoren drugi posrečeni prizor filma - tisti uvodni, s katerim je buddy-buddy kolega Schnabel očitno želel popraviti krivico -, v katerem mladi- ob objokani materi pisano gleda v Picassovo Guernico, ker očitno ne razume njenega pomena.

Nasploh se zdijo vse najbolj uspele stvari v Schnablovem filmu tiste izposojene; tako največ o razmerju Basquiat-Warhol pove-Michelov ogled družinskega 8 mm filmčka neposredno po gurujevi smrti, ki seveda ni »lažni dokumentarec«, posnet za potrebe filma, temveč dejansko družinski film Mekasa, še ene newyorške underground ikone, ki se je kot dober prijatelj s svojo kamero vseskozi smukal okrog »pravega« Warhola, zato objektiv ni mogel zgrešiti niti »pravega«-Michela.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA