nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



Kaj je potemtakem kvintesenčni, definitivni »črni« film? Historično gledano ga mora posneti avtor, ki (tako kot večina srbskih) prihaja iz amaterskih krogov, posnet mora biti brez državne podpore, z radikalno pozo, ki zanika obstoječe (tudi žanrske) normative, ter seveda v neki meri izzivati - bodisi oblast bodisi situacijo v obstoječi kinematografiji, iz česar gre sklepati, da je trenutna situacija v Slovenji tako rekoč idealna za pravi izbruh slovenske različice črnega filma, glede na to, da pravega prispevka - tako kot recimo Makedonci - k originalnemu »črnemu« filmu vendarle nismo imeli. Oznaka »črnega« filma torej lahko vsaj deloma in z manjšimi modifikacijami vzdrži v raznolikih kulturah in družbah, zato se ne zdi odvečna ideja Makavejeva, ki je v pogrešal eho, odmeve »črnega« filma, ki so bili v več kot le eni identifikacijski točki v jugoslovanskem filmu prisotni skozi vsa sedemdeseta in tudi v osemdesetih, denimo v prvih dveh filmih Kusturice, pa tudi v filmih starih »črnovalovcev«, denimo v Življenje je lepo (1985) Bore.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA