nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:
In obema je skupna zelo črna komedija, le da Kaurismaki vanjo potisne svoje realne, melanholične junake in se nasploh le redko spogleduje s popularnim žanrom, čeprav so njegovi filmi (posredno) polni posvetil ameriškemu B-filmu, Sletaune pa že od začetka gradi na romantičnem žanrskem junaku, denimo, ameriškega gangsterskega filma tridesetih let; oba pa sta, paradoksalno, v enaki meri fiktivna kot še kako resnična.
Če je Hawksov Brazgotinec (Scarface, 1932) enkrat za vselej opravil z glamuroznim gangsterjem tako ameriške vsakdanjosti kot filma in pokazal, da imajo »dobri fantje« angelskega videza pravzaprav umazane obraze, potem se zdi Sletaunova žanrska, »pravljična«, »glamurozna« Odpadna pošta (Skandinavci so glamur v Ameriki očitno našli v tamkajšnji gospodarski krizi) podobno družbeno kritična; prvo mesto in »življenjska rentabilnost« gor ali dol, realnost je takšna, kakor jo kaže film.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani