nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

Razlog je v tem, da je takrat predmetna kurikularna komisija za tehnično vzgojo še delovala in da so bili v pismu navedeni splošni argumenti (ne glede na to, da je NKS v marcu potrdil drugi predlog predmetnika in so se spremembe nanašale tudi na predmet tehnika, so se dekani v pismu, ki so ga napisali aprila, sklicevali na konkretne podatke o urah tehnike iz prvega predloga predmetnika, priložena tabela o tedenskem številu ur predmeta tehnologija v drugih državah pa je kar na nekaj mestih netočna in zavajajoča, npr. ko avtorji prikazujejo, da je na Švedskem v 7., 8. in 9. razredu po dve uri tehnologije, v resnici pa je 282 ur namenjenih predmetu ročno delo - »craft« v vseh devetih letih in sploh ni enotnega razporeda ur predmetov in ur po razredih), ki so bili že predmet razgovora s predstavniki predmetne komisije za tehnično vzgojo in ki niso na konkretni ravni spodbijali do tedaj opravljenih primerjalnih analiz s predmetniki v državah, ki imajo naši šoli primerljiv šolski sistem.

Trditev, da se je NKS odločil, da tehnika ni predmet, ki bi bil potreben vsem učencem, ni točna.
V sprejetem predlogu predmetnika je področje tehnike v prvih treh letih prepoznavno v predmetu spoznavanje okolja, v 4. in 5. razredu so po tri ure namenjene predmetu naravoslovje in tehnika (od tega posebej zapisano, da je ena ura namenjena tehniki), v 6. in 7. razredu pa je predmet tehnika in tehnologija samostojen predmet (dve uri v 6. razredu, ena ura v 7. razredu), med predlaganimi in na NKS že potrjenimi izbirnimi predmeti so predmeti s področja tehnike, npr. obdelava gradiv, elektrotehnika, elektronika in robotika, risanje v geometriji in tehniki, med dnevi dejavnosti (gre za obvezni del programa) so 3 tehniški dnevi letno v prvem triletju in 4 dnevi v drugem in tretjem triletju.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA