nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:

Pri ustvarjanju obeh avtorjev namreč ne gre le za globoko cezuro med impulzivno in provokativno ameriško umetniško in fotografsko produkcijo 60. in 70. let ter v veliki meri konfekcijskim perfekcionizmom zadnjih dveh desetletij ali za razkorak med umetniško in intelektualno superiorno vzhodno obalo in New ter bolj prozaičnim bliščem Kalifornije, Los in Hollywooda; Mapplethorpe in Ritts se razlikujeta že v temeljnem pristopu do fotografskega medija.

Če si je Mapplethorpe v svojem studiu v legendarnem newyorškem hotelu Chelsea za modele izbiral predstavnike tamkajšnje underground scene, homoseksualce in ljudi iz Warholovega umetniškega kroga, se Rittsovi akti in portreti ne dvignejo nad raven sofisticirane estetike tipa revij in Vanity Fair, s katerimi kot fotograf redno sodeluje; Mapplethorpovo »hard, fast New scene« z Velvet Underground in Loujem Reedom pa pri Rittsu nadomestijo precizno retuširane podobe in Madonne. Moški akt in homoseksualni pari so sicer priljubljena tema obeh fotografov, vendar pri Rittsu ne boste našli v anus zataknjenih korobačev (tovrstne Mapplethorpove fotografije ameriški kritiki še danes secirajo s psevdofreudovskimi analizami v površnem intelektualističnem slogu Woodyja, vendar brez njegove ironije), saj pri njem provokacija ne seže dlje od diskretno eksponiranih atletskih in zagorelih postav kalifornijskih surferjev.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA