nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2010, poved v sobesedilu:



Najbrž ni tako pomembno, zaradi česa oziroma po čem je neka režijsko prazna in nekompetentno dirigirana (v glavnem tudi peta) predstava takšna, kakršna je, ampak je pomembnejše, da se zdrznemo, ker je sploh mogoča v zavodu, ki naj bi služil javnemu interesu. In nič manj ob drugih dejstvih: da igralni načrt kljub neciviliziranosti naše operne dežele, kljub nezaslišanim repertoarnim vrzelim, vsebuje v dveh sezonah tri Puccinijeve opere in se Butterfly uprizori na obeh odrih, v sezonskem razmiku (zelo znan je sicer tudi primer z dvema premierama iste opere v isti sezoni - spomnimo se na); da se dirigent, ki je slabo dirigiral Puccinija, sme ob letu osorej vrniti s še enim Puccinijem in dirigirati še slabše; da minevajo desetletja in se menjajo vodstva, za glavne vloge pa se vztrajno najemajo neprimerno izbrani pevci; da se neskladno s sezonskim načrtom in brez pojasnila zaupa režiserju še drugi projekt, z izvedbo pa se zgolj potrdijo umetniški deficiti, ki so zaznamovali že prvega, itn.

Z drugimi besedami: kar naj bi nas zanimalo in skrbelo, ni več režiranje, dirigiranje, Tosca, Scarpia in njihova nezmožnost, ampak razlogi, da se ta lahko ustoliči na nacionalnem odru in kiti z lišpom normativnosti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA