nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2010, poved v sobesedilu:

Bili so zagovorniki permisivnega modela z izhodiščno tezo, da je otroke treba razbremeniti šolskega stresa, jih obravnavati kot celostna bitja, izviti iz prisile in vzpostaviti pedagoški proces sodelovanja z njimi tako, da bodo sami začutili svoj potencial in ga v izobraževalnem dialogu tudi sprostili. Nasprotna teza je bila protipermisivna, namreč, da izobraževanje in vzgoja morata imeti strateški cilj, ki ga mora pedagoški proces strokovno uresničiti, »šolski stres« pa je nujna in neizogibna posledica vzpostavljanja izobražene osebnosti. Bistvo tega, kar imamo za izhodiščni problem, je definirala razvojna psihologinja dr.: če otroci (učenci) lahko sami definirajo znanje in cilje znanja, če bi bili tisti, ki si bodo sami umerjali trud pri doseganju teh ciljev, potem bi lahko tudi učili sami sebe in potem ne potrebujemo niti učiteljev niti šol.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA