nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2009, poved v sobesedilu:
Glavni scenaristični pogon so filmu noir namreč dajali t. i. trdi detektivski romani (predstavnika sta, denimo, Reymond in Dashiell Hammet), v katerih je enako kot raziskava kriminalnega primera pomembna samovzgoja glavnega junaka - največkrat detektiva, ki se praviloma spopada s težko moralno dilemo. Ni seveda nepomembno, da je bilo to obodbje, ko sta psihologija in psihoanaliza že postali del popularne kulture, s tem pa je bila odprta tudi pot k filmski obravnavi zapletenejših, celo patoloških značajev, ki jih Hollywood do takrat ni ravno spuščal na platno.
Po drugi strani je bil to čas družbene negotovosti, ki je segala tako v politično areno (McCarthyjev lov na čarovnice, hladna vojna, jedrske grožnje) kot na teren razmerja med spoloma, na katerem so postajale ženske ekonomsko čedalje neodvisnejše.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani