nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2009, poved v sobesedilu:

V klasični trgovini iz opeke in betona so vedno vladale fizične omejitve v obliki končnega števila tekočih metrov polic in so se morali poslovodje prilagajati Paretovem pravilu (po katerem 20 odstotkov proizvodov prinese 80 odstotkov prihodka), zaradi česar so fizične trgovine težile k temu, da je prodajni program čim bolje pokrival predvsem najbolj prodajane izdelke, saj so manj prodajani zaradi stroškov skladiščenja in financiranja res prinašali izgubo, z internetom pa se je vse skupaj seveda spremenilo. Internetne trgovine so svojo prednost v primerjavi s klasičnimi, fizičnimi trgovinami začele pridobivati zlasti s tem, ker so bile v stanju ponujati veliko več proizvodov (Amazon, denimo, ponuja nekaj milijonov knjižnih naslovov, kar je za klasično knjigarno nemogoča naloga), poleg tega so prodajo obogatili z logiko različnih filtrov, kot so napredni iskalniki, ki potencialnemu kupcu ob izbiri izdelka avtomatično, na podlagi statističnega zbiranja podatkov, »svetujejo«, kateri izdelki bi ga morebiti tudi zanimali. K temu je seveda močno pripomoglo tudi vedno več knjižnih naslovov, pri čemer vzroke za to poznavalci vidijo predvsem v vedno večji učinkovitosti tiska na zahtevo, naraščajočem številu majhnih in neodvisnih založnikov ter v čedalje večjem številu samozaložnikov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA