nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2009, poved v sobesedilu:

Tehnološke smernice, s katerimi utemeljujeta svoje trditve, predstavljata kot nekakšno naravno dejstvo in pri tem ne omenita, da je domnevna »neizogibnost« "brezplačnostne" prihodnosti ključna za obstoj velikih internetnih in novomedijskih podjetij, denimo Amazona, Facebooka in Googla, ki z navidezno brezplačnostjo zaslužijo zelo veliko denarja.

Njihovi poslovni modeli namreč temeljijo predvsem na pričakovanju, da jim ne bo treba nikoli plačevati za avtorske vsebine ali prikrito delo njihovih uporabnikov, uporabniki pa se bodo še naprej odrekali pravici do zasebnosti v zameno za domnevno brezplačne vsebine in storitve.
Poleg tega se je že nekajkrat izkazalo, da lahko v »brezplačnostni ekonomiji« zaradi skoraj ničnih vstopnih stroškov sicer res sodeluje vsakdo, vendar je za preživetje potrebna tako velika ekonomija obsega, da lahko obstane le nekaj največjih podjetij, ki lahko brezplačnost izrabijo tudi kot mogočno orožje za zatiranje konkurence.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA