nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2009, poved v sobesedilu:

Zlasti kiparskih mojstrovih iz starejših stoletij; navdušenje, ki ga je mojstrsko povezal s svojim navdušenjem nad klasično temo številka ena - aktom - in golimi temnopoltimi modeli, ki jih je po kiparsko postavil na piedistal, pogosto v homoerotičnem kontekstu, ter fotografsko zamrznil v kombinaciji z belino v ozadju in s črno-belimi »kiparskimi« fotografskimi sredstvi.

Oba osrednja pisca v katalogu tokratne razstave, domači umetnostni zgodovinar in literat in Weiermair, nemški poznavalec fotografije s področja telesnega (nekoč direktor salzburškega Rupertinuma in bolonjske Galerije moderne umetnosti, zdaj pa svobodnjak), pri tem izpostavljata zaupanje med Mapllethorpom in modeli. Ti, bodisi goli bodisi oblečeni, so bili namreč pred njegovim objektivom velikokrat radikalno izpostavljeni, ranljivi; vsekakor dovolj, da so te fotografije javnost v ZDA potisnile globoko v območje kulturniškega nelagodja, različnih odtenkov javne dvoličnosti in celo sodnih pregonov, kakršen se je pripetil njegovi - že posthumni - retrospektivi The Perfect Moment leta 1990 v Centru sodobnih umetnosti v Cincinatiju.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA