nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2009, poved v sobesedilu:

Nastopajoči posamično izpostavijo tisto, kar jih (trenutno) kot nastopajoče najbolj žuli, in tako na oder postavijo prizore in ideje, za katere so se odločili, da jih v predstavo ne bodo vključili, pri čemer navajajo umetniške, pa tudi intimne razloge. z različnimi strategijami prepričuje, da ni »humorni Anglež«, kot sem pred poldrugim letom o njem zapisala ob inavguraciji skupine EKG, in poskuša občinstvo nagovoriti z zrelostjo in odgovornostjo - torej s takšno podobo samega sebe, kot bi si želel, da bi ga percipirali tudi gledalci; skozi posamične prizore stopnjuje svoj ironični odnos do;, ki se loteva načina, kako na odru pustiti sled in pri tem ne biti zgolj še ena performerka, pronicljivo razbija iluzijo možnosti uprizarjanja iskrenosti in intimne resnice na odru; skozi razčlembo igre z občinstvom analizira možnosti nadzora med uprizoritvijo; Gyulla Cserepes, ki je svoj nastop med vsemi najmočneje zastavil kot interakcijo, pojasni, da je svojo idejo iz predstave črtal, »ker so bili vsi nastopajoči preokupirani z lastnimi idejami«; pa s kratkimi in impulzivnimi prizori ironizira svojo, za plesalko obilno pojavo.

Petdesetminutna predstava Črtano, ki jo odlikujejo jasen koncept, premišljena režiserska metoda in performerska izvedba, je ena redkih predstav, v kateri kolektivu uspe prepričljivo izpostaviti in uprizoriti v zadnjem poldrugem desetletju mnoge »-uprizoritvene odrske raziskave« o željah, motivih in načinih uprizarjanja, ki pa večinoma, zaradi ohlapnega koncepta, pa tudi prešibke suverenosti nastopajočih, bolj kot ne spodletijo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA