nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:

Pozneje je odkrival naštete studijske odpadnike, žanrske ikonoklaste, toda v šestdesetih se je v njegovem pisanju in osebnem okusu zgodil radikalni zasuk, do vse večjega čaščenja diskontinuirane naracije, eksperimentalnega filma in evropskega modernizma. Farberjeva najznamenitejša eseja ste se ukvarjala prav z obsesijami njegovih dveh kritiških obdobij: v Underground Films (1957) je kanoniziral prvake akcijskega, vojnega, gangsterskega in avanturističnega filma (Mann, Wellman,, Karlson, Walsh, Ford pred Poštno kočijo) in jih skušal potegniti iz tragične anonimnosti; v White Elephant vs. Termite (1962) pa je soočal avtorje, ki si drznejo, ustvarjajo intuitivno, eksperimentirajo (predstavniki napredne, »termitke« umetnosti so bili pulp avtorji, B-režiserji, Kurosawa ...) in pripadniki »umetnosti belih slonov«, ki utrujajo s kontinuiteto, natančnim kadriranjem in predvidljivim slogom.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA