nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:
Pred prestopom v to središčno etapo svojega dela je bil sicer Malevič figuralik, ki se je posvečal svojevrstnemu simbolizmu in preizkušal različne sodobne likovne trende (predvsem kubizma, katerega analize stvarnosti pa so mu služile kot kažipot v drugo smer, abstrakcijo), po lastnih besedah pa je njegov suprematizem izšel iz scenografskega dela za znamenito avantgardno opero Zmaga nad Soncem (pri postavitvi tega uglasbenega zmagoslavja tehnike nad naravo, ki je ob izvedbi decembra leta 1913 v Sankt Peterburgu sprožila škandal, je Malevič sodeloval z Kručonihom in mladim skladateljem Matjušinom). Pri zasnovi za scenografijo in kostume je večinoma izšel iz kubizma, na enem izmed zastorov pa je že upodobil povsem abstrakten velik kvadrat, razdeljen na črno in belo ploskev. Že kmalu je sledil tudi najznamenitejši zgodnji sad suprematistične umetnosti, Črni kvadrat na belem polju, slika, ki jo je ob petintridesetih drugih abstraktnih delih prvič razstavil leta 1915 (v Vaduzu je na ogled
različica iz leta 1929), v naslednjih delih iz suprematistične serije pa je v svoje izdelke vključeval tudi druge elemente in barve.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani