nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:



Kitajski liberalni intelektualci so dobro vedeli, zakaj so ga napadali skoraj tako odločno in navdušeno, kot so v času velike kulturne revolucije pokopavali Konfucijeve misli. »Spopad civilizacij« se je pojavil v trenutku, ko jim je razpad Sovjetske zveze še vedno dajal upanje, da se bo tudi demokratična evolucija širila proti Vzhodu podobno kot nekoč komunistična revolucija, in ko so s prepričanjem, ki ga pozneje nikdar več nisem videla v njihovih očeh, trdili, da je treba najprej reformirati enostrankarski sistem, šele nato pa začeti razmišljati o obnovi skrhanih konfucijanskih vrednot, jih je skrbelo le to, da je balkanska vojna v tem trenutku res spominjala na huntingtonovski scenarij.

Poldrugo desetletje pozneje je svet ponekod podoben politološki prerokbi iz slavnega eseja, vendar moramo ob pogledu iz azijskega zornega kota posumiti, da je Kitajska med svojim razvojem prebirala Huntingtona in da je ob upoštevanju vrstic, v katerih predvideva združevanje konfucijanskih območij v novi gospodarski blok (kitajska, Hongkong, Tajvan, Singapur in kitajska diaspora) ter kitajsko sodelovanje z islamskim svetom v hladnem sporu z Zahodom, opremila pragmatično logiko in merkantilistične obrazce s civilizacijskimi oznakami, da kažejo precej bolj filozofski značaj, kot ga imajo v resnici.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA