nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:



V Bonomovem okolju je Trubar spoznal tudi švicarska protestantska teologa Zwinglija ( vidi njegovo sled v Trubarjevi odločitvi, »da na uvodno mesto svojega katekizma ni postavil dekaloga, verskih postav, kot je storil Luther, ampak stvarjenje človeka«) in Calvina (njegova korespondenca kaže, da je vedel za Trubarja), pa tudi tedanje italijanske heretike, ki so imeli pri odprta vrata, Trubar pa se je z njimi seznanil ob svojem drugem bivanju v (1540/42). »Vsa ta 'bonomovska' duhovna dediščina, če lahko izberemo skupno ime za različne pobude, obrnjene v smer humanizacije in liberalizacije verskega življenja,« pravi, » je bila v štiridesetletnem Trubarju, ko je zapustil domovino s vred, že trdna. Tako, da je bila njegova nadaljnja rast v lutrovsko smer, ki pa jo je poznal tudi že iz svojih ljubljanskih časov, v resnici dograjevanje in ne prelom ali zatrtje poprejšnjega.«



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA