nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:



In ti so se vračali, saj so organizatorji opazili za festival kaj nenavaden fenomen: da so si številni predstavo ogledali kar dvakrat, to pa se je poznalo tudi v nabito polni dvorani ob drugem Clugovem singapurskem in tudi azijskem debutu, predstavi Radio & Juliet. Ta fenomen bi lahko pripisali tudi profilu azijskega konzumenta kulture, ki je morda manj ΄»kultiviran΄«, vendar zgolj v smislu zahodne blaziranosti zaradi kulturne hiperponudbe, zato pa toliko bolj odprt, sposoben skoraj infantilnega čudenja in navdušenja. Heglova sintagma o umetnosti (΄»naj se nam grške podobe bogov zde še tako odlične in naj so Bog oče, Kristus in predstavljeni še tako dostojanstveno in dovršeno - nič ne pomaga, svojega kolena ne upognemo več΄«) velja v današnji banalno profanizirani zahodni družbi še toliko bolj, pravzaprav se stopnjuje vzporedno s kulturno hiperprodukcijo, medtem ko je azijski vzhod, kar se umetnosti tiče, še v stanju primarne zavezanosti ritualu in detektiranju kultne vrednosti umetnine, četudi je ta po naših standardih nima več.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA