nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:
Države, ki v šolski praksi niso hitele z zgodnjim opismenjevanjem, danes na mednarodnih primerjalnih preizkusih znanja dosegajo najboljše rezultate (sem sodijo predvsem skandinavske dežele), zelo slabo pa se je denimo odrezala Velika Britanija, ki z opismenjevanjem začenja med prvimi.
Poskusi zgodnjega uvajanja opismenjevanja, kot tudi drugih intelektualnih dejavnosti, so z vidika naravnega kognitivnega razvoja človeka nenavadni - naravni vzorci kognitivnega razvoja so namreč prepleteni in v koordinaciji z drugimi vzorci razvoja: na čustvenem, družbenem, čutnem in duševnem področju človeških izkušenj. Zgodnje uvajanje intelektualno usmerjenega izobraževanja in vzgoje zato škodi razvoju drugih človekovih sposobnosti. F. R. v knjigi The Hand: How Its Use Shapes the Brain, Language and Human Culture (1998) trdi, da »nobena kredibilna znanstvena teorija o evoluciji človeških možganov ne more ignorirati ali se izolirati od okoljskega konteksta: sočasne evolucije gibalnih
zmožnosti, obvladovanj orodij, komuniciranja in socialnega vedenja človeških prednikov.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani