nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:



Kaj moramo torej storiti, da ne bomo zaradi naraščajočega prometa zgolj tranzitna država, ki se duši od izpušnih plinov, gluši od hrupa, zamuja zaradi gneč in umira zaradi nesreč? Na koncu posvetovanja smo sprejeli tale priporočila: (1) Slovenija mora v največji možni meri izkoristiti svojo lego na križišču V. in X. vseevropskega prometnega koridorja in zmanjšati na minimum negativne posledice prometa (onesnaževanje, hrup, nesreče, gneče, neprimerni socialni položaj voznikov itd); (2) ukrepati moramo takoj, drugače nas bodo blagovni tokovi obšli; (3) povezati moramo vse logistične in prometne akterje v celovit gospodarski grozd; (4) posodobitev železniškega prometnega podsistema je ključnega pomena, čeprav je treba hkrati razvijati tudi vse druge podsisteme (pomorstvo, letalstvo in cestni promet); (5) čim prej moramo zgraditi drugi tir med in Divačo; (6) omogočiti je treba trajnostni razvoj koprskega pristanišča; (7) zagotoviti moramo trajnostni razvoj vseh letališč in logističnih centrov, pri čemer je treba imeti dolgoročno strategijo (slišati je na primer pomisleke o smotrnosti logističnih centrov v Sežani in Beltincih, ker imajo znatno komparativno prednost, Ljubljana, Celje in Maribor); (8) Slovenija se mora potegovati za mesto »facilitatorja« X. koridorja in si prizadevati za ponovno ustanovitev sekretariata za V. koridor, po možnosti s sedežem na naši obali.

Potrebujemo modrega



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA