nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:

Kljub temu, da sem sam zagovornik dejavnosti in vsebin, ki so usmerjene v zmožnosti strpnega dogovarjanja, ki daje v vsakem odnosu prednost spoštovanju in zagotavljanju dostojanstva sogovornika, etičnega razsojanja, prepoznavanja zgodovinskega in aktualnega pometa temeljnih civilizacijskih vrednot (pravičnosti in solidarnosti, strpnosti, demokracije, človekovih pravic in varovanja okolja), prepoznavanja oblik družbene diskriminacije in možnosti zaščite pred nelegitimnimi družbenimi pritiski, in doživetja pomena, ki ga ima kulturni dialog in občutek osebne vključenosti v socialno okolje za oblikovanje lastne identitete in iskanje osebnega smisla, se hkrati zavedam, da so za doseganje teh dimenzij vzgoje na voljo različne vsebinske in metodične usmeritve.

Ena največjih nevarnosti vlaganja velike energije in upanja v učinkovitost vzgojnih predmetov, ki jo potrjujejo tudi domače raziskave, je v tem, da se učitelji drugih (»izobraževanih«) predmetov ne čutijo več odgovorne za doseganje vzgojnih ciljev, saj naj bi bilo za to poskrbljeno pri urah vzgojnih predmetov, medtem ko so učitelji vzgojnih predmetov (ki so ocenjevani po istih načelih kot drugi šolski predmeti) usmerjeni predvsem v informativno razsežnost poučevanja.


Našteti argumenti pričajo o pomenu vzgojnih predmetov v okviru celovitega vzgojnega koncepta šole, kakor tudi o pasteh njihovega načrtovanja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA