nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2007, poved v sobesedilu:

Sprenevedanje je po mojem tudi, mimogrede bodi povedano, če lastnik neki medij v nekaj letih dvakrat proda, v njem zaposleni pa pričakujejo, da to ne bo prav nič vplivalo na njegovo vsebino: očitek o kapitalskih pritiskih bi morali zato v takem primeru najprej usmeriti na tistega, ki ga je prodal, ne pa na nove lastnike, ki imajo pravico, če povzamem po, določiti »neke osnovne uredniške parametre«, znotraj katerih mora potem uredništvo »delovati profesionalno in zavezano javnosti«.

Pri tem pa seveda velja, da se vsak lastnik, ki je racionalen in ki hkrati ve, kaj je tiskani medij, v uredniško politiko in v vsebino časopisa ne bo vmešaval, dokler bo ta dajala ustrezne finančne rezultate in bo potekala v dogovorjenih okvirih - in to ne iz ljubezni do poklicne avtonomije urednikov časopisa in novinarjev, ampak predvsem zato, ker se noben racionalen lastnik tudi sicer ne vmešava v delo menedžerjev, dokler je uspešno, saj ve, da s tem podira njihovo avtoriteto in spodjeda njihovo učinkovitost v podjetju in tako posredno zmanjšuje tudi vrednost svoje lastnine. V medijih pa so te reči še toliko bolj občutljive zato, ker lahko zainteresirano vmešavanje lastnikov v njihovo neposredno vsebino (denimo zahtevanje pristranske podpore nekaterim političnim opcijam zaradi morebitnih kapitalskih koristi) zmanjša verodostojnost medija in s tem načne njegovo vrednost.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA