nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2007, poved v sobesedilu:

V zadnjem desetletju pa občasno vidimo le katero od njihovih miniatur, velike sodobno plesne produkcije k nam zaidejo sila redko, velike večine koreografov, ki so v sodobni ples začrtali paradigmo, pa slovenski prostor še ni imel priložnosti videti, četudi so na sceni že desetletja, nekateri, med njimi začetnik Tatsumi Hijikata na primer, pa že pokojni.

To seveda ni brez posledic, in to ne le za publiko, ki si z gostujočimi predstavami oblikuje okus in kriterije, ampak tudi za slovenske plesne ustvarjalce, zlasti tiste, ki se šele odločajo za ta poklic - ne nazadnje v spominu vsakogar tiči predstava, ki je plesnemu ustvarjalcu in gledalcu nepozabno vtisnila zanimanje za ples -, tako da slovenskemu občinstvu ne preostane drugega, kot da si predstave ogleduje po širši regiji, od Benetk, Münchna, Salzburga do in celo Zagreba. Krivde za to ne nosijo festivalčki, kakršen je Exodos - ta je v celoti izločen iz triletnega programskega financiranja ministrstva za kulturo in je z novo ekipo letošnjo programsko okrnjeno izdajo pripravil zgolj s sredstvi MOL in donatorja Tobačna Ljubljana -, ampak institucije, zlasti CD in Festival Ljubljana, katerih naloga je tudi mednarodni kulturni transfer.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA