nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2007, poved v sobesedilu:



Če Schiffrinove ugotovitve apliciramo na slovenski knjižni trg, lahko predvidevamo, da se bo tržna situacija pri nas še zaostrovala in da se bo prodajno/izposojevalno okno za zahtevnejše knjige v prihodnosti še bolj zapiralo. Ob dejstvu, da se zmanjšuje tudi medijska pozornost, namenjena knjigam, saj je tudi pri nas knjigam tako v časopisih kot na televiziji namenjeno vse manj prostora, in sicer ne glede na to, da se število izdanih knjižnih naslovov v resnici povišuje (v zadnjem letu se recimo pri treh najbolj gledanih razvedrilnih oddajah na nacionalni televiziji, torej Spet doma, Hri-bar in TLP kot gostov spomnim samo dveh, morda treh pisateljev), je zdaj skrajni čas, da se z vso intenzivnostjo začne lobirati tudi za čim boljši tržni ter družbeni položaj zahtevnejših knjig, torej tisti, spodnji del ledene gore, ki se ga na prvi pogled seveda ne opazi. V kakšni obliki bi se to lahko realiziralo, ali z vzpostavitvijo mreže nekomercialnih knjigarn z lastno infrastrukturo (od tiskanih publikacij do internetnega portala, gverilskega marketinga, aktivnega predstavljanja knjig s strani založnikov), kjer bi prostore na najboljših lokacijah iz svojih fondov lahko zagotovile kar mestne občine same (podobno kot v tujini funkcionirajo kino mreže), ali pa kako drugače, to je seveda drugo vprašanje.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA