nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2007, poved v sobesedilu:



Vizualna polucija, ki smo ji priče v slovenskih mestnih središčih, je po prepričanju tudi posledica tega, ker so odgovorni v mestnih upravah lahkomiselno spustili v svoja mesta najbolj komercialno reklamo, ki uporablja najbolj nasilne vizualne prijeme in se pri tem ne ozira na duhovno oz. kulturno izročilo okolja. Po Jenkovem mnenju smo med redkimi narodi, ki tako zlahka dopuščajo - tudi v najožjih mestnih središčih! - t. i. jumbo veleplakate, ki so sicer zamišljeni za oglasna mesta na odprtih prostorih, ob avtocestah, prav moteči pa so na tesnih mestnih ulicah in trgih ali celo tik ob arhitekturnih znamenitostih starih mestnih središč.

Pri tolikšni premoči v kvadraturi oz. količini, kot jo ima trenutno v naših mestih komercialni plakat, po profesorjevem mnenju kakovost oblikovanja ni več opazna in je boj t. i. kulturnih plakatov z manjšimi formati proti komercialnim velikanom že vnaprej izgubljen.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA