nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2007, poved v sobesedilu:



Testamentarna dela so nemalokrat pomenljiva in vsaj na določeni ravni simbolna. Altmanovo poslovilno delo zdaj pod prizmo slovesa vidimo precej bolj jasno; če je bil Radijski šov zasnovan kot osebna izpoved Garrisona Keillorja, scenarista in glavnega »junaka« filma, sicer slovitega voditelja resničnega kantri šova, ki je več kot tri desetletja deloval v St., Minnesota, in nazadnje klonil v spopadu s kapitalsko logiko (zgodovinsko gledališče F. Scott Fitzgeralda bodo podrli in zgradili parkirno hišo!), je z novembrsko smrtjo enakovredno podčrtal usodo Altmanove kariere koncem sedemdesetih let, vlogo filmskega inovatorja, vodje lastnega »šova« (studia Lion's Gate) in posledičnega propada zavoljo vstopa korporativnega menedžmenta in nastopa mentalitete blockbusterja.

Radijski šov je Keillorjevim koreninam navkljub esencialno altmanovski film; združuje množico likov, prepletajoče se dialoge, skupino ustvarjalcev v vse bolj negostoljubnem okolju ter pop ikonografijo in motiv prekletstva zvezdniške minljivosti, kar nezgrešljivo spominja na Nashville (1975).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA