nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

Naj navedem nekaj izhodišč in ciljev, ki morajo biti upoštevani pri prenovi: zagotoviti je treba primerljivost izobraževalnih programov in enakovrednost standardov v doseženi poklicni izobrazbi z razvitimi evropskimi državami; razviti je treba izobraževalne programe, ki bodo v skladu s potrebami tehnološkega in socialnega razvoja vključevali vse parametre: tehnološke, ekonomske, pravne in okoljevarstvene; vsak izobraževalni program mora zagotoviti enake standarde strokovne usposobljenosti vsem, ki se izobražujejo po njem; pridobljena poklicna/strokovna izobrazba naj posamezniku zagotavlja znanje in zmožnosti za hitro prilagajanje razmeram v delovnem procesu; pri definiranju ciljev izobraževalnega programa je treba izhajati iz poklicnih in ključnih kompetenc, tj. zmožnosti za odgovorno, učinkovito, uspešno in etično delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in spremenljivih okoliščinah v poklicu, zasebnem in javnem življenju; izobraževalni programi naj bodo široko zasnovani, modularno in odprto strukturirani, omogočijo naj izbirnost in hitro odzivanje na nove potrebe trga; s predmetniki naj se odpravlja predmetna razdrobljenost in zagotavlja čim večja stopnja povezanosti znanja s posameznih področij v logično in vsebinsko zaokrožene celote/module, v katerih se povezujejo strokovna teorija, praktično izobraževanje in splošna znanja; prenova programov mora temeljiti na predpostavki, da so zaradi novih zahtev (gospodarskih, okoljevarstvenih, tehnoloških, zdravstvenih) splošna znanja pomembna sestavina vsake poklicne kvalifikacije; doseči je treba večjo programsko prožnost in avtonomijo šol s pripravo okvirnega izobraževalnega programa na nacionalni ravni in prenosom dela odločitev pri oblikovanju kurikula na šolsko raven (predmetnik z razporeditvijo ur, odprti kurikul, izvedbeni modeli); spodbuditi je treba šole, da bodo razvile nove metodično-didaktične rešitve, zlasti večjo individualizacijo pouka in okrepile timsko delo vseh vključenih učiteljev ... In še bi lahko našteval (podrobneje glej knjižico Kurikul na nacionalni in šolski ravni v poklicnem in strokovnem izobraževanju, CPI, maj 2006).

Pri prenovi programov sodelujejo socialni partnerji, šole, povezane v konzorcije, Center za poklicno izobraževanje RS, Zavod za šolstvo RS, še najmanj besede ima pri njej Ministrstvo za šolstvo in šport oziroma Direktorat za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih, ki je le nekakšen koordinator vsega dogajanja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA