nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Prenova poklicnega in strokovnega izobraževanja poteka v skladu z izhodišči in cilji, sprejetimi leta 2001; sprejel jih je Strokovni svet za poklicno in strokovno izobraževanje RS. Naj navedem nekaj izhodišč in ciljev, ki morajo biti upoštevani pri prenovi: zagotoviti je treba primerljivost izobraževalnih programov in enakovrednost standardov v doseženi poklicni izobrazbi z razvitimi evropskimi državami; razviti je treba izobraževalne programe, ki bodo v skladu s potrebami tehnološkega in socialnega razvoja vključevali vse parametre: tehnološke, ekonomske, pravne in okoljevarstvene; vsak izobraževalni program mora zagotoviti enake standarde strokovne usposobljenosti vsem, ki se izobražujejo po njem; pridobljena poklicna/strokovna izobrazba naj posamezniku zagotavlja znanje in zmožnosti za hitro prilagajanje razmeram v delovnem procesu; pri definiranju ciljev izobraževalnega programa je treba izhajati iz poklicnih in ključnih kompetenc, tj. zmožnosti za odgovorno, učinkovito, uspešno in etično delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in spremenljivih okoliščinah v poklicu, zasebnem in javnem življenju; izobraževalni programi naj bodo široko zasnovani, modularno in odprto strukturirani, omogočijo naj izbirnost in hitro odzivanje na nove potrebe trga; s predmetniki naj se odpravlja predmetna razdrobljenost in zagotavlja čim večja stopnja povezanosti znanja s posameznih področij v logično in vsebinsko zaokrožene celote/module, v katerih se povezujejo strokovna teorija, praktično izobraževanje in splošna znanja; prenova programov mora temeljiti na predpostavki, da so zaradi novih zahtev (gospodarskih, okoljevarstvenih, tehnoloških, zdravstvenih) splošna znanja pomembna sestavina vsake poklicne kvalifikacije; doseči je treba večjo programsko prožnost in avtonomijo šol s pripravo okvirnega izobraževalnega programa na nacionalni ravni in prenosom dela odločitev pri oblikovanju kurikula na šolsko raven (predmetnik z razporeditvijo ur, odprti kurikul, izvedbeni modeli); spodbuditi je treba šole, da bodo razvile nove metodično-didaktične rešitve, zlasti večjo individualizacijo pouka in okrepile timsko delo vseh vključenih učiteljev ... In še bi lahko našteval (podrobneje glej knjižico Kurikul na nacionalni in šolski ravni v poklicnem in strokovnem izobraževanju, CPI, maj 2006).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA