nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Od padca berlinskega zidu je zahodni svet prežemalo povečano zanimanje za geopolitično situacijo bivših komunističnih držav in njihove malo raziskane in še manj ovrednotene umetniške produkcije, medtem ko je nekdanji komunistični blok iskal svojo prihodnost v različnih medsebojnih zvezah in povezavah z Zahodom. V zadnjih sedemnajstih letih so se tako zvrstile številne umetnostnozgodovinske in kuratorske raziskave, velike potujoče razstave (med njimi še vedno najbolj odmeva After the, postavljena leta 1999 v Stockholmu), začelo se je mreženje znotraj bivših postkomunističnih držav s pomočjo Sorosevih centrov za sodobno umetnost in medmrežja, migracija intelektualcev ter kulturnih producentov po vsem svetu, vzpostavljen je bil evropski bienale za sodobno umetnost Manifesta, ki je imel za enega od ciljev vzpostaviti vidnost praks iz nekdanje Vzhodne Evrope ter pretok v zavest in institucije na Zahodu.

Ruski kulturni teoretik Groys je v zadnjih letih v Nemčiji vodil izčrpno raziskavo o »postkomunističnem stanju« v Evropi, hrvaški kritik Buden pa je (do)komentiral porast postkomunističnih študij v akademskem okolju in njihovo navezavo na postkolonialistični diskurz.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA