nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



26. 10. 2006

Primerjava postmodernega časa s super- ali hipermarketom ni nova, poznamo jo tudi iz gledališča, v njej pa tiči ta sodobni tempelj, po katerem kroži človekova želja in iz njega ne najde (nekdanjega) metafizičnega izhoda, kot simbol sekularne religije, po eni strani zasidrane v primitivno čaščenje konkretnega, po drugi strani pa povzdigujoče rešitve, ki jih ponujajo različni lahko dostopni novodobni nadomestki za nekdanja »naravna« verovanja.
Hipermarket je tako po eni strani simbol razvrednotenja nekdanjih vrednot, po drugi strani pa prizorišče rojstva novih, priročnih vrednosti; podobno velja za medčloveške odnose, ki so se nekdaj vzpostavljali v nepodkupljivi »naravi«, zdaj pa so prostori med ljudmi natlačeni z vsakovrstno kupljivo in nadomestljivo robo, privlačno zloženo po policah.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA