nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

Posamezni rezultati, praviloma mednarodnih raziskav, kot sta raziskava Timms in Zdravje mladih v kontekstu, kažejo, da slovenski učenci ocenjujejo, da se za šolo učijo manj kot v večini evropskih držav, da tisti, ki se učijo več časa, ne dosegajo nujno tudi višjih rezultatov na preizkusih znanja, imajo izrazito visoko podobo o svojem znanju, da prosti čas preživljajo zelo podobno kot njihovi vrstniki v drugih državah, da majhen delež mladostnikov (precej pod povprečjem 35 držav, med katerimi so večina evropske) ocenjuje svoje zdravje kot zadovoljivo ali slabo, zelo velik delež pa jih je nezadovoljnih s svojo telesno podobo in težo (zlasti dekleta). Ko analiziramo psihološko stanje učencev, se mi zdi enako pomemben pogled otrok kot pogled učiteljev in drugih strokovnih delavcev, saj učitelj, ki verjame, da je za vzpostavljanje discipline v razredu nujno ocenjevanje znanja, ali starši, ki so prepričani, da je njihov otrok v šoli neuspešen, ker učitelj slabo poučuje, vzpostavljajo drugačen prostor za otrokovo socializacijo in učenje, kot učitelj, ki verjame, da je pri ocenjevanju znanja ključno izkazano znanje učenca, oziroma starši, ki razloge za neuspešnost otroka iščejo tudi pri njem in ne le pri učitelju.

Obremenjenost v naši šoli torej ne vpliva na morebitne psihosomatske težave naših učencev?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA