nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Morda je najprepoznavnejša in hkrati emblematična odrska gesta v predstavi Molière udarec z nogo ob tla, kot pri flamencu, pri kljubovanju ali ob odločitvi, in ravno zadnje, odločitev, je nemara ključni motiv, ki poganja to zanimivo in intenzivno plesno-gledališko-esejistično variacijo na korpus Molièra. Odločitev kot hipno mentalno dejanje, kot točka, v kateri se rodi akcija, in kot od-ločitev, torej ločitev -od uveljavljenega, standarda, tradicije: če zapišemo, da gre za značilno (historično ali družbeno) žensko odločitev, je v tem skrita neka redukcija, bolje bi bilo reči, da gre za izostritev odločitve kot take na žensko polje, saj je ženski zbor v predstavi tisti, ki jo poganja v včasih zavidljivo vrtoglavo gibanje, in je moški tisti, ki pri tem - pa čeprav v enem od prizorov tudi v vlogi režiserja, torej manipulatorja, demiurga - zgolj sekundira, se nemočno in nevrotično stokajoče izvija iz svoje na videz (in v videzu so skriti uveljavljeno, standard in tradicija) dominantne poze.

Molière je dekonstrukcija oziroma, bolje, de- in re-montaža Molièra kot asociativnega impulza in interpretativnega območja, ki omogoča tako rekoč vse - seveda če ga iztaknemo iz slogovno-historičnega okvira in ga razumemo koz izrazito sodobno provokacijo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA