nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

V sklop avtoportretov sodi tudi seriji Viseča in Stol Brama Stokerja, kjer umetnica tematizira dejanskost svojega telesa s postavljanjem v ekstremne položaje, katerih evidenco je moč sproducirati le s fotografskimi sredstvi, kar znova odpira igro menjav med resničnim telesom in modalitetami njegovega upodabljanja. Dvojno naravo podob na svojski način kaže »travestija« Stokerjevega literarnega lika grofa Dracule, ko na fotografijah vidimo projekcije umetničine sence na beli ateljejski steni, medtem ko stol, na katerega robu stoji, na zid ne meče nobenih senc - v skladu z opisanimi lastnostmi vampirjev, da njihova telesa v nasprotju od človeških niso podrejena naravnim zakonom.

Relativnost zaznavanja fizičnega telesa in njegove vizualne reprezentacije je v opusu Sam-Wood jasno razviden refleksijski vzgib, ki se v posameznih mizanscenah in interpretacijah prenaša v gledalčevo zavest skozi izkušnjo pogleda, venomer navezanega na izkušnjo spomina, v prepletanju (že)videnega in nevidenega, tistega, kar je bilo pred kamero, in tistega, kar pripada zgodovinskemu spominu znanih podob in prispodob, od velikih slikarskih mojstrovin (na primer ležeči ženski akt z naslovom Sleep, 2002, kot očitna referenca na Holbeinovega Mrtvega Kristusa) do vzporednic z literarnimi junaki po vzoru Stokerjevega vampirja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA