nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Neposrednost in preprostost, iz današnjega zornega kota morebiti celo nekoliko naiven smisel za humor, predvsem pa nobenega namigovanja, denimo, na spolnost, po čemer tako pogosto posegajo sestavljavci sodobnih oglasov, so značilnosti prvih časopisnih reklam, ki jih je naštela avtorica razstave, diplomirana zgodovinarka in bibliotekarka, zaposlena v službi za oblikovanje, vodenje in vzdrževanje e-knjižnice, pred tem pa v oddelku za zbirko serijskih publikacij, bolj znanem kot časopisnem oddelku.

Prve oglase v slovenskem tisku zasledimo že v Lublanskih novicah, prvem tedniku v slovenščini, ki je izhajal od leta 1797 do 1800 in ga je urejal Vodnik. Oglasi so imeli posebno rubriko, imenovano Perstavek, po obliki pa so bili vsi podobni današnjim malim oglasom, še brez sličic in drugih grafičnih lastnosti, ki bi jih ločili od preostalih časopisnih vsebin, razlaga.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA