nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:
Omenimo samo nekaj izbranih likov: v Krleževih Glembajevih, Ofelija v Shakespearovem Hamletu, Martirio v Domu in Nevesta v Svatbi krvi Lorce, Ciganka v Molièrovi Izsiljeni ženitvi, gospodična Supo v Anouilhovem Ornifflu, v Češnjevem vrtu in v Treh sestrah A. P. Čehova, Jenny v Brechtovi Operi za tri groše, v Grumovi Gogi, Kasandra v Ajshilovi Oresteji, Ciganka v Šeligovi Svatbi (PG Kranj), Varvara Stavrogina v Dostojevskega in Blodnjah (SMG Ljubljana); ali če omenimo še samo troje filmskih vlog: Roza v Letu mrtve ptice, v Cvetju v jeseni, v Pustoti.
Seveda je evidenca Ivankinih dramskih likov v gledališču, filmih in na televiziji veliko obsežnejša, skoraj nepregledna, a nekaj značilnih, mežanovsko razigranih oblikovalskih lastnosti teh raznoterih vlog je vendarle mogoče zvesti na nekakšen vsaj zasilni, že pred časom definirani, skupni doživljajski in izrazni imenovalec: ljubeznivost, sproščenost in odprtost, duhovitost, tenkočutna človeška obzirnost in pokončnost, umna
umetniška senzibilnost, krhkost, verodostojnost in neponarejenost. Vse to in seveda še več: predvsem veliko tihega, notranje bogatega, doživljajsko ekspresivnega in izrazno sugestivnega, vse to so konstitutivne, v različnih dramskih žanrih in likih različno strukturirane in pomensko vsem tem likom primerno prilagojene lastnosti imenitnega igralstva Mežanove.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani