nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

Omenimo samo nekaj izbranih likov: v Krleževih Glembajevih, Ofelija v Shakespearovem Hamletu, Martirio v Domu in Nevesta v Svatbi krvi Lorce, Ciganka v Molièrovi Izsiljeni ženitvi, gospodična Supo v Anouilhovem Ornifflu, v Češnjevem vrtu in v Treh sestrah A. P. Čehova, Jenny v Brechtovi Operi za tri groše, v Grumovi Gogi, Kasandra v Ajshilovi Oresteji, Ciganka v Šeligovi Svatbi (PG Kranj), Varvara Stavrogina v Dostojevskega in Blodnjah (SMG Ljubljana); ali če omenimo še samo troje filmskih vlog: Roza v Letu mrtve ptice, v Cvetju v jeseni, v Pustoti.

Seveda je evidenca Ivankinih dramskih likov v gledališču, filmih in na televiziji veliko obsežnejša, skoraj nepregledna, a nekaj značilnih, mežanovsko razigranih oblikovalskih lastnosti teh raznoterih vlog je vendarle mogoče zvesti na nekakšen vsaj zasilni, že pred časom definirani, skupni doživljajski in izrazni imenovalec: ljubeznivost, sproščenost in odprtost, duhovitost, tenkočutna človeška obzirnost in pokončnost, umna umetniška senzibilnost, krhkost, verodostojnost in neponarejenost. Vse to in seveda še več: predvsem veliko tihega, notranje bogatega, doživljajsko ekspresivnega in izrazno sugestivnega, vse to so konstitutivne, v različnih dramskih žanrih in likih različno strukturirane in pomensko vsem tem likom primerno prilagojene lastnosti imenitnega igralstva Mežanove.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA