nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:
Kar se tiče gostujoče sedmerice japonskih klasik, gre kritika prej Japonski fundaciji, ki je filme (predvidoma) sama izbrala in jih ponudila v predvajanje. Naj ne bo pomote, navdušen sem nad dejstvom, da se v Ljubljano po petih letih vračajo Yasujiro (Rojen sem, toda ..., 1932), Akira Kurosawa (Tihi dvoboj, 1949), Keisuke Kinoshita (24 oči, 1954). Mizoguchi, morda največji med vsemi, se vrača celo s tremi filmi (najboljši, pri nas nikoli videni, je Gospodična O-yuu, 1951), kljub vsemu pa ne morem mimo frustrirajočega dejstva, da japonski kulturni ambasadorji v svojih promocijskih paketih ponujajo skoraj izključno kanonizirano filmsko dediščino; s tem se dostikrat ponavljajo (štiri od sedmih filmov smo v kinoteki videli med letoma 1999 in 2001), predvsem pa se »samocenzurirajo« oziroma samodejno ožijo možnosti zahodnega pogleda na brezmejno veličino tamkajšnje kinematografije.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani