nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Tudi zadnja uprizoritev iz beograjskega paketa, Obiskovalec francoskega dramatika-Emmanuela, ima za junaka znano osebnost, Freuda, ob njem še njegovo hčerko, in tudi ta je plod določene »špekulacije«: leta 1938, v času nacistične priključitve Avstrije in povečanih pogromov nad Freuda v njegovem dunajskem stanovanju, od koder ravno odpeljejo njegovo hčer na zaslišanje na Gestapo in kamor z ulice odmevajo nacisitčne pesmi in kriki preganjanih, obišče - sam bog. Uglajenega neznanca se sprva skuša znebiti, nato ga »prepozna« kot pobeglega pacienta iz umobolnice, navsezadnje pa sprejme njegovo »pravo« identiteto: to je bog v človeški podobi, ki s Freudom razpravlja o lastni naravi, doktorjevem odnosu do njega in naravi človekove (in Freudove) (ne)vere. Bistveno Freudovo vprašanje bogu se glasi: kako lahko dovoliš vse to, kar se dogaja zunaj (in kar se bo - po božjem vnaprejšnjem vedenju - še zgodilo), na kar mu bog odgovarja, da je človeka ustvaril svobodnega in da tudi sam ni vsemogočen.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA