nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

Matura bi morala postati normalen zaključek gimnazijskega izobraževanja, manj eksterno naravnana, s čimer bi povečali avtonomnost učitelja, ki gotovo laže oceni napredek dijaka skozi štiriletno izobraževanje kot enkratni objektivni maturitetni test. Da bo gimnazija bolj naravnana na proces, manj pa na rezultat (torej na kako in ne toliko na kaj učimo, kot zapiše avtorica članka), bo morala biti bolj odprta in povezana z okoljem, povečati bo morala izbirnost, priznavati tudi različne dijakove aktivnosti, ponovno definirati, kaj je splošna in kaj posebna izobrazba, povečati kakovost in različne vrste znanja, ustvarjati kulturno klimo in dobre medsebojne odnose v razrednih skupnostih in še kaj, kar vse so načela izhodišč prenove gimnazijskega programa, ki jih končuje komisija za prenovo gimnazije.

Vse to, kar sem naštel, lahko pa bi še kaj, kar ni povezano s sistemskimi spremembami (prenova učnih načrtov, kakovostnejše izobraževanje učiteljev, ki ne bo samo lov na točke, ki jih potrebujejo pri napredovanju, poenostavitev administrativnih postopkov, s tem pa več časa učitelju, da se bo lahko temeljiteje posvetil problemom mladostnika, poenostavitev šolskega reda, ki ne bo vezan na napake v izpeljavi postopka ...), vodi k cilju, da bomo na ministrstvu poskušali popraviti slovenski šolski sistem (popraviti, ne pa delati revolucije) tako, da bo manj individualističen, nezdravo tekmovalen, naravnan na same ocene, bolj pa usmerjen h kako in ne toliko, kaj se učimo, torej bolj usmerjen v proces in manj v rezultat.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA