nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:



Iniciator tega velikega srečanja, ki je veljal 13 milijonov ameriških dolarjev, Center za sodobno umetnost Wilfredo Lam (ime znamenitega kubanskega modernista, ki se je po uspešni pariški karieri vrnil na Kubo v času revolucije), je očitno sposoben razpreti pogled dovolj na široko in mimo splošnega informacijskega embarga (kubanska televizija prenaša tri nacionalne programe, internetne povezave so redke in privilegij posameznikov).

O tem smo se lahko gosti Havane, ki smo jo obiskali prav zaradi bienala, prepričali že na več tako rekoč uvodnih korakih: če smo si »najbolj osovraženo zgradbo v Havani« (, Delo, 7. 4. 2006) ponazorili kot groteskno, mešano vizualno »instalacijo«, à la delo ameriške umetnice Jenny (tudi ona rada uporabi rdeč črkovni displej na steklu) in predsednika Castra (»avtor« ideje za postavitev 138 črnih zastav z belo peterokrako zvezdo zaradi petih Kubancev, obsojenih za vohunstvo in zaprtih v Guantanamu), zastanemo pred povsem prenovljeno modernistično zgradbo (iz leta 1955) Nacionalnega muzeja kubanske umetnosti: tu smo priča izvrstni, nazorno zasnovani zbirki z očitno poglobljenim in zelo objektivnim pregledom od kolonialne umetnosti (16. do 19. stoletja) do umetnosti današnjega časa. Pomembno je, da so vključili tudi avtorje, ki delujejo zunaj Kube (tudi tiste, ki so jo zapustili zaradi režima), na predvečer otvoritve bienala pa so v muzejsko predstavitev uvrstili še številne (odkupljene!) videoprojekte generacije najprominentnejših in mednarodno uveljavljenih kubanskih umetnikov.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA